Barion Pixel

Kiemelt figyelem – közösségi színház és film projekt

Az oktatás jelenlegi állapota hatással van a kiemelt figyelmet igénylő gyerekek, családok és iskolák helyzetére is. Projektünk velük foglalkozik. Olyanok jelentkezését várjuk, akik érintettek és szívesen részt vesznek egy saját élményekre épülő művészeti alkotó folyamatban.
Akiket keresünk: szülőket, pedagógusokat, segítő szakembereket
🔹 kiemelt figyelmet igénylő iskolás gyermek szülei,
🔸 harmonikus fejlődésű iskolás gyermek szülei, akik az osztályában találkoztak ezzel a helyzettel,
🔹 általános iskolai tanítókat, tanárokat,
🔸 pszichológusokat, aki oktatási területen dolgoznak,
🔹 gyógypedagógusokat vagy más segítő szakembereket,
🔸 gyermekjogi szakértőket,
🔹 általános iskolai intézményvezetőket,
🔸 segítő intézmény dolgozóit vagy vezetőit.
🔶✅🔶 Jelentkezéshez töltsd ki ezt az űrlapot: https://forms.gle/mTkJsmNTbs77uRhw6
🔷🔷Miből áll a projekt? Szociodráma, színház, film
👪Szociodráma: a jelenlevők számára itt és most fontos szituációk, helyzetek, problémák feltérképezése dramatikus eszközökkel.
🎭🎬Közösségi színház és film létrehozása: a résztvevők saját élményeinek művészi megfogalmazása egy olyan színházi előadásban ahol a közönséget bevonva keressük az új utakat, megoldásokat.
🙋‍♀️Az előadások, filmvetítések során alkalmat teremtünk a nyílt kommunikációra, a problémahelyzet bemutatására és egy közös megoldáskeresésre.
🔷🔷Társadalmi változás a művészet erejével. A projekt elemei
🔸Szociodráma: ismerkedés, helyzetelemzés, csoportalakítás. Június 3-4. (2 x 8 óra)
🔹Drámajáték: színészi eszköztár fejlesztése dramatikus eszközökkel. Augusztusban egy hétvége (2 x 8 óra)
🔸Közösségi színházi előadás létrehozása. Szeptember-november között (4 x 8 óra)
🔹Utazás Jénába. Találkozás és közös munka a német csoporttal 2023 őszi szünetben (4 nap)
🔸Az előadás bemutatása, filmvetítések beszélgetésekkel. 2024 januártól
🔹Találkozás a német csoporttal Budapesten. 2024 tavaszi szünetben (4 nap)
🔶✅🔶 Jelentkezéshez töltsd ki ezt az űrlapot: https://forms.gle/mTkJsmNTbs77uRhw6
🔷🔷A témáról: az oktatásról itt és most
Napjainkban forr a levegő az iskola, az oktatás körül. Projektünk az iskolai normákhoz nehezebben alkalmazkodó, kiemelt figyelmet igénylő gyerekek helyzetére fókuszál. Ez egy részprobléma a nagy oktatási problémahalmazban, ami a kiélezettebb, feszültségekkel teli oktatási helyzetben talán még szélsőségesebben jelenik meg. Az elfogadott magatartástól való eltérés definiálása nagyon szubjektív, megítélése nagyban függ a közösségi normáktól, az iskolai kultúrától, a pedagógus személyiségétől, felkészültségétől. Ugyanakkor komoly etikai dilemmákat is hordoz. Stameak és Vial (1970. 97.) szerint: „Ha kimondható, hogy egy gyerek inadaptált az iskola számára, akkor ugyanúgy kimondható, hogy az iskola is inadaptált a gyerek számára, és ezzel megkérdőjelezhetjük az iskolát és nevelési rendszerünket.” A projektünk célja a jelenség megértése, az abban résztvevő szereplők találkozása, közös beszélgetés, közös megoldáskeresés.
🔷🔷Társas viszonyok a színpadon – a szociodráma
🔶🔶vezeti: Galgóczi Krisztina
“A szociodráma elsősorban a szociálpszichológiára építő, a társas- és szerepviszonyokat fókuszba helyező, és ezeket fejlesztő csoportmódszer, a pszichodráma egy ága. Csoportok közti történéseket, viszonyrendszereket vizsgál dramatikus megjelenítéssel. A résztvevők élményszerűen tapasztalhatják meg, hogy milyen a másik ember pozíciójában, szerepében lenni, és hogy ez a szerepcsere megváltoztathatja a saját pozícióból való cselekvést.” ( Idézet a Magyar Pszichodráma Egyesület honlapjáról)
🔷🔷Előadók és nézők közösen – a közösségi színházról
🔶🔶vezeti: Klausz Péter, dramaturg: Ungvári Sarolta
A közösségi színházi előadás létrehozása során többféle módszerrel fogunk dolgozni. Egyfelől a fórum színház technikáját, másrészt a Szivák-Tóth Viktor által kidolgozott közösségi színházi módszert adaptáljuk. A fórum színházat az elnyomottak színházának is nevezik. Az közönséggel való interakcióra építő előadások során problémás helyzetek kerülenk a színpadra. A közönség bármely tagja felkiálthat, hogy “Állj!” és alternatívát kínálhat a cselekvésre. A szereplők improvizálva reagálnak az új helyzetre. A fórum színház áttöri az előadók és a közönség közötti korlátot, és egyenrangúvá teszi a nézőket. A közönség által kínált új megoldások alkalmazhatók lehetnek később a való életben. Szivák-Tóth módszerével a következő kérdésekre keressük a választ: Hogyan találjuk meg közösen a témát? Hogyan formáljunk ebből történetet? Milyen dramaturgiai megoldások segíthetik az alkotást? Hogyan maradjunk hűek a céljainkhoz az alkotás hevében is?
🔷🔷Játszunk szabadon – drámajáték
🔶🔶vezetik: Nagy Zsombor és Lakatos János
A felnőttéválás kihívásokkal, vizsgahelyzetekkel teli útja során sokan vagyunk, akik elveszítjük a bátorságunkat a spontán, szabad játékra. Mindig jók és szépek akarunk lenni, és ebbe belemerevedünk. A drámajáték foglalkozásainkkal az a célunk, hogy lazítsunk ezen a helyzeten: újra merjünk felszabadultan, elvárások nélkül játszani.
Zsombi és Jani már a Manyi Kameraszínházában bizonyította, hogy képesek átadni a színjátszás, az improvizálás örömét. Olyan színpadi technikákat próbálhatunk ki velük, amiket aztán a közösségi színház előadásunkban alkalmazhatunk.
🔷🔷Dokumentumfilm másképp – közösségi filmkészítés
🔶🔶vezeti: Gábor Zsuzsa
A közösségi filmünket egyrészt a projekt folyamatának dokumentálása során forgatjuk, másrészt a résztvevők által készített filmfelvételekből állítjuk össze. A filmet olyan közönségnek szánjuk, akik érintettek a témában: iskoláknak, gyerekes családoknak, pszichológusoknak, segítő szakembereknek, az oktatásirányítás résztvevőinek. Célunk, hogy a filmmel – a színdarabhoz hasonlóan – közérthető formában, érzelmileg átélhetővé tegyük a kiemelt figyelmet igénylő gyermekeket nevelő családok élethelyzeteit. A filmvetítéseket beszélgetésekkel egészítjük ki.
🔶🔶Amit a részvétellel nyerhetsz: közösségi élmény, szakmai tapasztalat, társadalmi aktivizmus
🔹Tapasztalatot szerzel a szociodráma módszerben.
🔸Alkotóként vehetsz részt egy közösségi színházi előadásban és egy közösségi filmben.
🔹Egy társadalmilag fontos téma feldolgozásában és az előadások során alternatív megoldások keresésében vehetsz részt.
🔸Megismerkedhetsz a német oktatási rendszerrel és annak résztvevőivel, egy német csoporttal, akikkel együttműködünk a projekt során.
🔶🔶A részvétel feltétele: elköteleződés
🔹Vállalod, hogy egy első interjú beszélgetésen veszel részt a projekt elején,
🔸Vállalod, hogy a projekt folyamatában, annak minden elemében, teljes időben jelen leszel.
🔹Vállalod, hogy a folyamatról filmfelvétel készül, és a filmet közönség előtt levetítjük.
🔶✅🔶 Jelentkezéshez töltsd ki ezt az űrlapot: https://forms.gle/mTkJsmNTbs77uRhw6
🔶🔶A projektben való részvétel ingyenes.
Amit a projektben biztosítunk:
🔹A projektben szakmai elemeiben a részvétel ingyenes.
🔸Kávét, frissítőt, pogácsát, ebédet biztosítunk.
🔹Az utazás során az utazás, szállás, étkezés költségeit a szervezők vállalják.
🔸Ha a projekt során a gyermekfelügyeletet otthon nem tudjátok megoldani, úgy lehetőséget biztosítunk arra, hogy a gyermekedet magaddal hozd. Ahhoz, hogy a szülők zavartalanul vehessenek részt a csoportfolyamatban, az alkotásban, a gyerekekkel egy külön teremben szakember fog foglalkozni. Ha erre igényt tartasz, akkor ezt kérüjük, előre jelezd. Kérünk, hogy mellékelj egy leírást a gyermekről, ami tartalmazza, hogy milyen foglalkozást igényel.
🔶✅🔶 Jelentkezéshez töltsd ki ezt az űrlapot: https://forms.gle/mTkJsmNTbs77uRhw6
A projekt az ERASMUS+ Program támogatásával valósul meg.

Jelentkezés:

Pártolói tagság Résztvevők száma Részvételi díj:
Érdeklődöm
Ingyenes
Mennyiség: Összesen:

A kurzusok időpontjai

  • 2024. 01. 01. 00:00
Megosztom a tanfolyamot
Hozzáadás a naptáramhoz